מהפכת השיווק הדיגיטלי ברחבי העולם

שיווק בדיגיטל

בשנים האחרונות, ניתן לראות כי השיווק בדיגיטל תפס תאוצה, במיוחד בתקופת הקורונה.

עד כניסת האינטרנט לחיינו, ערוצי הפרסום היו ערוצי התקשורת המקובלים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שלטי חוצות. שיווק בטלוויזיה או ברדיו הגיע לכל מי שצפה בתוכנית באותו ערוץ או האזין לרדיו בזמן ששודרו הפרסומות, ובעיתון לכל מי שקנה וקרא את העיתון הספציפי אם לא דילג על הפרסומת… כלומר לא הייתה שום שליטה וגם שום דרך לדעת האם השיווק מגיע בכלל לקונים פוטנציאליים רלוונטיים או שהוא גרם לעידוד כדי לבצע רכישה.

שיווק ממוקד לקהל היעד

השיווק בדיגיטל בעידן האינטרנט מאפשר שליטה למי משווקים על ידי שימוש בניתוח מראש של קהל היעד הרצוי מבחינת מאפיינים רבים כמו גיל, מגדר, תחומי עניין, מקום גיאוגרפי ועוד. בהמשך אפשר להפיק מידע כזה מניתוח הפונים המגיעים דרך כל ערוץ שיווק כדי לדעת איזה מהם היה יעיל ועד כמה ובהתאם לכך לבצע את השינויים הנדרשים כדי לשפר את מערך השיווק והפרסום.

שיווק עצמאי וזול

להבדיל מערוצי השיווק המסורתיים בהם חייבים להשתמש באנשי מקצוע לצורך השיווק והכנת חומרי התוכן כמו תשדירי רדיו או סרטוני פרסומת לטלוויזיה, השיווק בדיגיטל מתבצע ברשתות חברתיות ובאתרים. יצירת תוכן לערוצים אלו היא פשוטה מאוד וניתנת ללמידה עצמית ויישום מהיר ביותר. הכלים ליצירת התוכן זמינים וחינמיים וכך גם רוב ערוצי הפרסום שבהם כל אחד יכול לפרסם בעצמו. גם אם משתמשים בפרסום ממומן, אפשר להשקיע סכום כסף קטן לבדיקת יעילות הפרסום ולא צריך להשקיע הון עתק בקניית זמן שידור או שלטי חוצות.

שיווק עולמי בדיגיטל

ערוצי השיווק המוקדמים יותר היו מקומיים במדינה אחת או אפילו באזור מצומצם יותר – ערוץ טלוויזיה, רדיו, שלט חוצות נייח, עיתון בתפוצה של מקומון או ארצי. האינטרנט פתח את השיווק מעבר לכל גבול פיזי, וכל העולם פתוח לשיווק גלובלי עבורנו, לא משנה איפה נמצא העסק, בית או משרד, ארץ או יבשת, המידע זמין לכולם. בבת אחת קהל היעד קפץ וגדל בממדים אדירים, ומובן שזוהי מהפיכה של ממש. עם זאת, נולד הצורך לפנות בפרסום בשפות שונות, בהתאמה לתרבויות שונות ולכללי מסחר הקיימים במדינות אחרות.

נקודת המבט של הצרכן על השיווק בדיגיטל

מנקודת מבטו של הצרכן, מהפיכת השיווק הדיגיטלי היא הזמינות של כל המידע ישירות אליו בלחיצה על מקש במקלדת. הצרכן יושב בביתו או בבית הקפה האהוב עליו, ומקבל אליו ישירות את השיווק המתאים שמעניין אותו, לא משנה מי פרסם אותו, מתי ומאיפה.

כך גם אפשרות רכישת המוצר, על ידי מערכות מסחר אלקטרוני מתקדמות וזמינות, ומערך משלוחים בין-לאומי, תוך כמה ימים או כמה שבועות יכול להגיע כמעט כל מוצר לקצה העולם. כמו כן, הצרכן הוא חלק אינטגרלי ומשפיע במערכת השיווק. הוא יכול להגיב באתר, לדרג את המוצר והשירות, להעלות ביקורות שאחרים יקראו ויחליטו לפיהן אם לקנות את המוצר, לפנות לשירות לקוחות עם בקשות. השיווק היה לשיתופי יותר והעלה את המודעות והמוכוונות ללקוחות.

בשיתוף אתר https://lmdigital.co.il/