כניסת הטיקטוק לעולם השיווק הדיגיטלי

טיק טוק

הפלטפורמה החברתית החדשנית והנפוצה ביותר כיום היא טיקטוק, וכמו שפייסבוק ואינסטגרם היו חדשות בזמנן ודרכן צרכנו מידע באופן רציף כולל פרסומות רבות, עכשיו גם בפלטפורמה זו יש מנגנוני שיווק וקידום ממומן וכדאי ללמוד ולהכיר אותם היטב, כדי למקסם את השימוש הנכון בהם ולייצר חשיפה רחבה ביותר לצרכי שיווק.

קהל היעד של טיקטוק

כשמכוונים לשיווק בטיקטוק, חשוב לדעת שכמחצית מהמשתמשים הם צעירים מתחת לגיל 24. טיקטוק היא רשת שהחלה כאפליקציה סינית לפני מספר שנים, ומאז היא פרצה לשאר העולם באופן ויראלי ומהיר וקיבלה חשיפה גדולה. התהודה גדלה אף יותר בשנתיים האחרונות של מגפת הקורונה העולמית, בה כולם ישבו בבית ומרוב שעמום החלו לייצר ולהפיץ תכנים אישיים. מאפייני תקופה זו עם העובדה שטיקטוק בנויה על סרטונים קצרצרים של עד דקה מקסימום, בממשק ידידותי ואינטואיטיבי, גרמו לכך שהרשת הלכה והתרחבה לשימוש גם על ידי מבוגרים ואפילו על ידי בני ובנות גיל הזהב, אך עדיין המשתמשים העיקריים בה הם צעירים ונכון לכוון אליהם בשיווק.

ערוץ השיווק יוצא הדופן

עמוד הצגת הסרטונים המרכזי של טיקטוק נקרא For You. מוצגים בו הסרטונים הנצפים ביותר, המותאמים לצופה בהם בהנחה והוא משתמש רשום ברשת, שלומדת את העדפותיו על פי תגובותיו לסרטונים השונים ומשך הצפייה בהם. בעמוד זה מוצגות גם פרסומות ממומנות. הפרסומות הממומנות הן חלק מקמפיין שיווק שאפשר לרכוש בה, על פי היקף חשיפה שנקבע מראש (כמות חשיפות), או על פי תקציב מוגדר ליום פרסום. כמו כן אפשר להגדיר קבוצת גיל רלוונטית לפרסום ותחומי עניין.

מודעות השיווק האפקטיביות

השיווק בפלטפורמה עדיין בתחילת הדרך ולהבדיל מפלטפורמות אחרות בהן ניתן לפרסם מגוון סוגי מדיה, בטיקטוק ניתן לפרסם רק סרטון קצר ובפורמט לאורך. אפשר להעלות סרטונים שהוכנו מראש או להכין בתוך הפלטפורמה עצמה על ידי בחירת רצף תמונות והוספת סאונד מתאים. גם הסאונד יכול להיות מוכן מראש, אך מקובל מאוד ליצור סאונד אישי מקורי שכולל שילוב של שיר ידוע ודיבור חופשי. אפשר להוסיף האשטאג מוכר ופופולרי וכך תעלה מידת חשיפת הסרטון, או ליצור חדש ואולי להתחיל טרנד. חשוב לדעת שמכל הסרטונים בקמפיין הפרסום, אפשר לעבור לקישור מסוים אחד בלבד.

אופן השיווק הנרחב

מאחר והשיווק בטיקטוק הוא די חדש, ועדיין לא רבים משתמשים בו, העלויות נמוכות מאוד ולכן זה כדאי. כדי שהשיווק יהיה גם יעיל ולא רק זול, יש ליצור סרטונים שמותאמים לאווירת הטיקטוק ול"ווייב" הנכון, לא כל סרטון קצר יתאים. לצד עמוד For You, מוצגת אפשרות Following המציגה סרטונים שנוצרו והועלו על ידי משתמשים שעשינו להם Follow, זוהי אפשרות נוספת לשיווק על ידי שימוש במשפיעני רשת, כוכבי טיקטוק יוצרי תוכן שכבר יש להם הרבה מאוד עוקבים. ולכן בעולם יש כבר יוצרי תוכן בטיקטוק עם מיליוני עוקבים.

בשיתוף אתר https://lmdigital.co.il